Geloof

Je blik op Jezus

Lieve zussen, Wat doe je als je bang voor spinnen bent en ineens een groot zwart exemplaar boven je bed ziet zitten? Je staart angstig naar het beestje en houdt hem goed in het oog. Waar kruipt hij heen? Hij zal toch niet op je afkomen? Wat deden de... Lees meer

Dilemma?

Lieve zussen, In deze vreemde tijd kunnen we voor lastige dilemma’s komen te staan. Er wordt verantwoord gedrag van ons gevraagd. We moeten thuisblijven en afstand houden. Niet alleen van onze geliefden, maar ook van onze broers en zussen in het geloof.  Kerkdiensten gaan niet door. Paasvieringen worden afgelast.... Lees meer

U bent mijn Redder

Lieve zussen, Naarmate zijn sterven dichterbij komt, trekt de Here Jezus zich steeds meer terug om met zijn leerlingen samen te zijn. Hij wil hen voorbereiden op de ingrijpende gebeurtenissen die binnenkort zullen plaatsvinden. Hij heeft nog zoveel met hen te bespreken. Tijdens zo’n moment van samenzijn vraagt Jezus... Lees meer

Wat er écht toe doet

Lieve zussen, Gisteravond zei onze minister-president dat we er nog lang niet zijn. De maatregelen tegen het corona-virus blijven nog weken gelden. En elke dag komen er zieken en sterfgevallen bij. Ingrijpende gebeurtenissen kunnen iets in ons veranderen. Ze vormen de manier waarop we naar het leven kijken. Prioriteiten... Lees meer

Aan God de eer

Lieve zussen, Soms loopt het leven anders dan je wilt.  Je bidt: ‘Heer, zo had ik het me niet voorgesteld. Wilt U dit laten stoppen?’ Misschien word je vervolgens opstandig. ‘Dit is niet eerlijk, Heer. U kunt toch zorgen dat het béter gaat?’ Misschien probeer je met God te... Lees meer

Niet alleen

Lieve zussen, We staan opnieuw aan het begin van een spannende week. Hoe zal de situatie in ons land zich ontwikkelen? Hoe zal het gaan met de mensen van wie we houden? Geliefden, bij wie we niet op bezoek kunnen gaan, die we niet kunnen helpen? We horen de... Lees meer

Elke ademtocht

Lieve zussen, Koning Belsazar van Babel vierde een feest ter ere van zijn afgoden. Hij liet zijn gasten drinken uit de bekers die zijn grootvader Nebukadnezar had meegenomen uit de tempel van God. Zo minachtte hij de levende God. Terwijl hij nota bene de geschiedenis van zijn grootvader kende!... Lees meer

Veilig bewaard

Lieve zussen, Er is hier maar bar weinig te merken van de redding die de Here Jezus voor ons verdiend heeft. Soms vergeet je bijna dat het er is. Dan zie je alleen de harde realiteit van dit gebroken leven. We maken allerlei gebeurtenissen mee die in strijd zijn... Lees meer

Trouw achter tralies

Lieve zussen, Afgelopen dinsdag lazen we dat God Jozef zegende. Op een plaats die Jozef niet had uitgekozen. (Zie Op onbekend terrein) Maar toen werd Jozefs leven opnieuw ontwricht. De vrouw van Potifar probeerde hem tot overspel te verleiden. Toen hij standvastig bleef weigeren, beschuldigde ze hem van aanranding.... Lees meer

Een lied in de nacht

Lieve zussen, De dichter van Psalm 42 voelt zich ver van God verwijderd.  Hij verlangt er hevig naar om dichtbij God te zijn. Hij wil hoop houden en blijven vertrouwen. Steeds wijst hij zijn onrustige ziel op de goedheid van de HEER. God ziet hem! Altijd. En God zal... Lees meer