De waarheid die bevrijdt

... en u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken. (vers 32)

Lieve zussen,

Als je dicht bij de Here Jezus blijft, zal je leven veranderen, lazen we gisteren.
Door Hem zijn we verbonden met God de Vader.
Jezus leert ons hoe we kunnen groeien in het nieuwe leven.
Hij heeft een belofte voor iedereen die een leerling van Hem wil zijn.
‘… u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken.’

Dus als we Jezus volgen, zullen we de waarheid kennen.
Wat houdt die waarheid dan in?
God de Vader, die zijn Zoon naar de aarde stuurde om ons te redden!
Jezus Christus, die onze schuld heeft betaald, zodat wij Gods kinderen mogen zijn!

Door dicht bij de Here Jezus te blijven, leer je die heerlijke waarheid kennen.
Want in Hem wordt Gods liefde zichtbaar.
In Hem komt God naar je toe.
In de innige verbondenheid met je Redder mag je ervaren hoe bevrijdend deze waarheid is.
Er zal een last van je afvallen.
Je bent niet meer overgeleverd aan de beklemmende greep van de zonde en de dood.
Je mag leven als een bevrijd mens.
Als een kind van God, gered door Jezus, vernieuwd door de Heilige Geest.
Een mens met een heerlijke toekomst!

Later, vlak voor zijn sterven, zegt Jezus de mooie, bekende woorden:

Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

(Johannes 14:6)
Precies, dát is de waarheid.
Jezus zélf is de Waarheid.
De waarheid, die in één heerlijk woord samen te vatten is: GENADE!

Gebed: Heer, dank U dat ik de waarheid mag kennen, de waarheid die mij vrijmaakt. Vrij van schuld, vrij van de angst voor de dood. Ik mag uw kind zijn, door de Here Jezus. Dank U voor uw genade. Amen.

Zondag 23 mei zal ik mijn laatste overdenking plaatsen.
Lees hier mijn persoonlijke bericht.

Liefs van Grace

Reacties

  1. Lies Boven-Boonstra,

    Ook al reageerde ik de laatste weken niet vaak, ik las Grace vrijwel dagelijks.
    Gisteren ben ik er inderdaad niet aan toegekomen. We zitten in een heftige periode en gisteren is ons huis definitief verkocht en nu maken we ons op om naar een appartement te verhuizen.

    Vandaag las ik jou Grace en alle reacties.
    Ik schrok en ben direct naar de overdenking van gisteren gegaan. In je persoonlijke woord schrijf je dat je vanaf Pinksteren stopt met Grace. Lieve, lieve Grace wat zal ik je missen. Je hebt me dagelijks stof tot nadenken en tot overdenken gegeven.
    Zó waardevol!! Ik heb grote bewondering voor je dagelijkse inzet. Elke dag opnieuw was jij er en kon ik me optrekken aan jouw overdenkingen….

    Tegelijk heb ik vaak gedacht: hoe houdt Grace dit vol. Wat een discipline en wat een zelfverloochening!

    Maar wat zal ik jou en alle lieve zussrn meelezers missen. Jullie hebben me vaak -zonder het te weten- een eindje mee gedragen door het dal van rouw en verdriet. Ik kan niet in woorden weergeven wat dit met me gedaan heeft…
    Dank, dank en nogmaals dank!!

    Namen ga ik niet noemen want dan zal ik ongetwijfeld meerdere vergeten. Geloof me, ik heb een lijstje in mijn hoofd en hart en draag jullie aan de zorg op van Hem die weet wat elk van jullie nodig heeft.

    Grace, nogmaals dank en ik bid je de vrede van God toe in deze periode van bezinning.
    Dat Gods mèrkbare nabijheid jou en jullie allrmaal zal mogen verblijden èn vertroosten!!

    Alle liefs en een liefdevolle digikus van jullue zus, Lies

    1. Lieve Lies, bedankt voor jou bemoedigingen en delen uit je bewogen leven. God zal je staande houden.

  2. Lieve Kjersti, Ik zal jou ook missen ,met je bemoediging naar mij toe. Heel lief. .Ook die bijzondere verhalen van Noa en Diana. Die mij raakte. Ook korte en mooie reactie van Petra en Anita en Anita 1 .lieve Kjersti, Ik wens jou heel veel sterkte met je gezondheid. Het ga je Goed God Zegen…. Noa en Diana het allerbeste ook Anita ,Anita 1 ,Petra.God Zegen .lieve Groetjes Susan….En Grace bedankt dat ik nog even nog je podium mag gebruiken..

  3. Lieve zussen,
    Wat zal ik jullie allemaal missen! Juist de verbondenheid hier onderling, de reacties, bemoedigingen, alle verschillende persoonlijkheden uit de volle breedte van christelijk NL (en soms zelfs ver daarbuiten).
    De tranen schoten omhoog toen ik las dat Grace gaat stoppen. Heel dankbaar Grace, voor al je stukjes en het platform dat je daarop aansluitend hebt geboden.
    Wat zou het fijn zijn als iemand in jouw voetsporen zou kunnen treden, al is het alleen al maar zodat wij elkaar niet kwijtraken.
    Ook het gevoel ergens bij te horen, waar ik dat in kerkelijke zin helaas helaas niet heb.
    Misschien moet ik dan toch een Facebook-account serieus gaan overwegen, las tenminste een tip van Gloria mbt “christen-vrouwen”. Maar Facebook en privacy gaan helaas niet samen.
    Jullie zullen nog lang in mijn hart (en gebeden) blijven. Sommige zussen in het bijzonder 💕

  4. Grace. Ik wil heel hartelijk bedanken voor jou mooie uitleg. Het heeft mij heel veel kracht en bemoediging gegeven zoals jij dat zo duidelijk uitlegde. Heel veel bewondering hiervoor. We ns jou Gods zegen oo de verdere levensweg..l

  5. Heel erg bedankt, Grace voor de mooie overdenkingen! Zo vaak door bemoedigd! Ik ga het ook zeker missen!
    Gods zegen toegebeden!

  6. Heel begrijpelijk dat je nu stopt Grace. Wij zullen jouw mooie en duidelijke stukjes gaan missen. Ze hebben veel voor ons betekend en ons weer dichter bij God gebracht. Ons weer doen beseffen hoe belangrijk het geloof in ons leven is: Onmisbaar! Daarom willen we jou bedanken voor alle overdenkingen die ons naar Het Licht hebben gekeerd. Het ga je goed., Gods nabijheid en zegen gewenst.

    1. We zullen je missen Je hoorde erbij elke morgen om ons te bemoedigen blij en dank baar te maken te voelen dat we een* in onze Heer zijn ,,, Maar ook op te merken dat het heel dikwijls recent is. en was Maar de Heer heeft zeker een andere roeping voor je .”..” Wij wensen je de nabijheid. en Zegen van Onze Heer toe op je verdere levens weg G R A en L

  7. Grace, dankjewel voor alle mooie stukjes die je de afgelopen jaren schreef, je bent velen tot zegen geweest! Ik zal je bijdragen gaan missen…

  8. Mijn vrouw volgde Grace al lang, ondank haar aanmoedigingen heb ik mij er lang van gedistantieerd. De titel ‘zussenliefde’ was mij te zoet. Ik behoor niet tot de doelgroep.
    Toch maar eens gelezen. Ik waardeer de bijdragen. Heel waardevol, geschreven vanuit een persoonlijk geloof. Ik bewonder Grace dat ze het zo lang heeft volgehouden. Dat kost nogal wat. Denk dat je er dagelijks heel veel mee bezig bent. Als iemand de draad op pakt, is het verstandig dit niet alleen te doen, maar een groepje van ± 4 schrijvers\sters. Dan kun je je weer op adem komen.
    Bij mij is blijven haken een reactie ‘wat moeten we nu?’ Dit toont afhankelijkheid\kwetsbaarheid aan. Behalve dagboeken, zou ik aandacht willen vragen voor stille tijd. Lees dagelijks een op een volgens stukje uit de bijbel en ga in gebed. Trek daar dagelijks een kwartiertje voor uit. Kost wel discipline, maar is geestelijk verrijkend.
    Een broeder.

    1. Wij gaan het ook missen! Blijft de site wel online of gaat deze verdwijnen? Ik heb vaak voor mijn zoon overdenkingen opgeslagen. Omdat hij wat verder van geloof afstaat en het zo duidelijk uitgelegd werd.

      Ik heb geen Facebook en wil dat ook niet.

  9. Wat een genade daar kan je iedere keer weer opnieuw van in verwondering zijn. Hoe groot is onze God.
    Dat ook ik genadig naar mijn medemens zal zijn.

    Dank je Grace wat zal ik dit missen iedere morgen maar dat heb ik al geschreven 😉 maar ook alle zussen die al zo lang reageren. Gerry Nelie Lies Riek Andrie Tetsje Gloria en ik vergeet vast namen …………..
    Liefs Anneke ❤️😘🌈

    1. Ik sta er net zo in Anneke3…wat zal ik dit missen!! Het is elke dag weer die spiegel…

    2. Ik zal iedereen óók missen. Hopelijk komen er velen in “christen vrouwen” op Facebook. En in de andere christelijke groepen. En de overdenking van Grace was altijd erg fijn. Las ik altijd nog vóór mn ontbijt…

  10. Grace.
    Wat een mooie bemoediging ook deze morgen weer!
    Heerlijk bij het opstaan, dit te mogen lezen.
    Jezus Christus die onze schuld heeft betaald,
    zodat wij Gods kinderen mogen zijn.
    Wat mooi en dankbaar ben ik,
    om dit te mogen lezen.💕
    Ook jouw gebed , waar ik mij graag bij aansluit.
    Deze dingen ga ik ook zoooooo missen
    maar ik geniet er van ,nu het nog kan.🙏

    1. 💖 Goedemorgen Gerry,

      en jij Gerry , ook bedankt voor de mooie stukjes en gedichten n.a.v. de mooie stukjes van Grace….
      Het gaat jou verder ook goed en ook voor de andere Zussen , veel liefde, gezondheid en de Kracht van God 🙏toegewenst!
      Een ” warme” groet van mij,
      Carla 🤝

    1. Ga ze zeker missen iedere dag bij het ontbijt lazen we het samen.
      Maar snap wel dat er een keer een eind aan komt.
      “Eerst dit nog” de podcast vd eo een idee .

  11. Iedere morgen lees ik als eerste de door jouw geschreven meditatie op zussenliefde. En wat heeft het veel gegeven. Vaak was er zoveel herkenning, of kwam een stukje echt precies op een juist moment. Ik zie er Gods hand in, waarin hij jou gebruikte om anderen tot zegen te zijn. Ik wil je heel hartelijk bedanken voor al je werk en we lezen verder in je mooie dagboeken. We zullen je actuele stukjes missen. Gods zegen voor jou!

  12. Wat jammer dat je stopt. Ik ga de dagelijkse korte en duidelijke stukjes zo missen. Het was herkenbaar en bemoedigend. Bedankt dat je je schrijftalent wilde gebruiken en delen!

    1. Ik sluit me hierbij aan! Veel dank!
      Voor wie wil: er is ook op de site ‘: ik wonder jou’ van Wilma Veen een bemoediging voor elke dag te vinden!
      Groeten, Anja

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *